28 oktober 2016

WEEKENDTIPS - DE ‘BROODPIZZA’! - WALGELIJK LEKKER RIJKGEVULD...

DE ‘BROODPIZZA’! - WALGELIJK LEKKER RIJKGEVULD...
Onlangs stuitte ik op een receptje waarvan ik dacht: Gád-ver-damme wat lekker!   Dit moét ik geprobeerd hebben...

En dat ga ik dit weekend dan ook doen.

Had jij weleens gehoord van de ‘broodpizza’?  Ik ook niet, want ik heb het net zelf verzonnen.  Tenminste dat recept heb ik niet zelf verzonnen.  Ik noem het gewoon zo.

Je neemt een brood (bijvoorbeeld een ‘petit beurre’ van de AH), zo eentje als op de foto hieronder.
petit beurre broodje
Daar snijd je het ‘dak’ af, je holt het uit en je vult het volledig op met pizza-ingrediënten.  (Zoals op de afbeelding hieronder.)
DE ‘BROODPIZZA’! - WALGELIJK LEKKER RIJKGEVULD...
Waarmee ik die ‘petit beurre’ ga opvullen?

Vast met ongeveer dezelfde ingrediënten als die van Buzzfeed, waar ik dit recept vond:

* een bolletje mozzarella
* plakjes Turkse worst (verkrijgbaar bij de Marokkaanse en Turkse supermarkt)
* ½ ui
* 1 groene paprika
* verse basilicumblaadjes
* geraspte jonge Goudse kaas

Misschien leg ik er ook nog een paar verse plakjes tomaat op.

Hoe je zo’n ‘broodpizza’ maakt?  Dat zie je in 1 minuutje in de video hieronder.
Geweldig, toch?

Misschien denk je: Oei, is zo’n ‘broodpizza’ niet een beetje te koolhydraatrijk?

Dacht ik eerst ook. 

Maar als je het goed bekijkt, dan valt dat nog wel mee.  Want je eet in feite alleen de broodkorst, die dienst doet als een soort ‘wrap’ voor alle andere ingrediënten.

Wat vind jij van dit receptje?  En wat zijn jouw plannen voor dit weekend? 

Wat je ook van plan bent, ik wens je een bijzonder fijn weekendje toe!

Xo, Sunny


PS Misschien vind je dit ook interessant;




Photo ‘petit beurre’ by © sunny mama.  Other images, video & recipe: Buzzfeed

20 opmerkingen:

  1. Wat een origineel idee! Je kan er ook zo creatief mee aan het werk en opzicht er in gooien wat je wilt! Super leuk, bedankt om te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het brood pizza idee ziet er lekker uit zeg. Ik dacht zeker ook aan veel koolhydraten, maar die knapperige korstjes zijn ook weer te verleidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ziet er lekker uit!! Misschien ook maar eens mee aan de slag gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er in ieder geval mooi en lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lollig broodje! Alleen de bovenste foto met al die slierten vind ik iets minder appetijtelijk ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm, dit wil ik wel eens proberen! Ik ben gek op pizza maar ook op brood dus dit lijkt me een heerlijke combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammie jammie ...... de kcal valt wel mee toch . ha ha .
    Zo ook op tv gezien ......bananen brood van Sharon .
    Programma Binnenstebuiten 18.50 -19.20 j.l (gisteren ) Donderdag 27 Okt. NPO 2
    Misschien programma gemist ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of het meevalt met de calorieën? Dat zal wel een beetje tegenvallen denk ik...

      Verwijderen
  8. Doet me denken aan amerikaanse deep pan pizza's en die vind ik ook al niet lekker.
    Pizza hoeft helemaal niet slecht te zijn. Het ligt er aan wat je er op legt, he? Maar van drie plakjes salami, kaas, champignons en ui wordt je echt niet dik, en leg er nog extra tomaat en paprika op, garneer met ruccola en voila: een maaltijd met aardig wat groenten.
    Ik zou zo'n brood al niet eens zonder alle ingredienten op kunnen. Dit lijkt me dan ook echt een maaltijd voor minimaal 5 personen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... het is inderdaad wel een béétje veel van het goede voor één persoon!

      Verwijderen
  9. Ai ai ai...dit moet ik toch een geprobeerd hebben. Die Turkse worst heb ik trouwens altijd in huis ;-) Ook lekker met gebakken ei.

    Dat brood alleen al ziet er zo lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee zeg, ik sla hem op is ook leuk voor een feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OMG, dat ziet er inderdaad walgelijk lekker uit.
    Dat niet alleen maar ik begin nu ook te watertanden, mijn maagje is aan het knorren en..........

    Wat een goed idee zeg, het is inderdaad geen KHD bom volgens mij want je holt het broodje uit, en je opvul ingrediënten zijn alle redelijk KHD arm, daarbij komt dat ik altijd x per week een anti dag heb waarin ik juist alles met KHD eet wat ik lekker vind.
    Dit zou zomaar mijn nieuwe vrijdag recept kunnen kan worden.
    Een ding staat vast ik ga hem zonder twijfel proberen.

    Fijne nieuwe week alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Karina, jij ook een heel prettig nieuw weekje gewenst.
      Nu het zulk een herfstweer is, heb ik anders wel heel veel trek in koolhydraatrijke voeding. Heb jij dat ook?

      Verwijderen
    2. Nou niet zo zeer in koolhydraatrijke voeding maar wel in andere voeding.
      Na een zomer vol frisse salades heb ik nu meer trek in vullers en wat zwaarder eten met meer vetten, dus deze komt uitstekend van pas:-)

      Verwijderen
  12. Help dit klinkt echt veel te lekker, wat doe je me aan... Nu kan ik nog maar aan 1 ding denken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Selam. :) Bence video yabancı dil bilmeyenler için mükemmel bir çözüm. Tarifi anlamak daha kolay oluyor.
    Kolay uygulanabilen aynı zamanda lezzetli bir kahvaltılık olmuş. Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen