3 oktober 2016

EEN SIMPEL TRUCJE OM WAT MAKKELIJKER AF TE VALLEN... APPELAZIJN!

EEN SIMPEL TRUCJE OM WAT MAKKELIJKER AF TE VALLEN... APPELAZIJN!
Het klinkt misschien te makkelijk om waar te zijn... maar ik heb het geprobeerd en het werk echt! 

Sinds ik ’s ochtends appelciderazijn drink, gaat het afvallen sneller.  Dat komt doordat appelciderazijn iets doet met je metabolisme...

Je weet toch dat ik sinds een poosje bezig ben met een raw food dieet?  Om dat dieet een beetje leuk te houden, zoek ik regelmatig naar nieuwe receptjes op het internet.  Het liefst kijk ik daarvoor op Youtube zodat ik meteen ook kan zien hoe ze die ‘gerechten’ bereiden.

En zo kwam ik toevallig uit bij video’s over afvallen met appelazijn.  Het is te zeggen: appelciderazijn.

Wat ik doe, is het volgende.

Ik vul een groot glas met water en twee eetlepels appelciderazijn.  Om dit een klein beetje drinkbaar te maken, doe ik er nog een eetlepel ahornsiroop bij en ook wat kaneelpoeder. 

Dit drankje drink ik nu sinds een week of twee/drie iedere ochtend op mijn nuchtere maag.

Nu heb ik geen weegschaal in huis, dus ik kan je niet precies vertellen hoeveel ik afgevallen ben, maar het eerste wat mensen zeggen die mij een poosje niet meer gezien hebben, is dat ik zo ben afgevallen.

En dat is goed nieuws, want er mocht ook wel wat af!

In mijn geval ligt dat natuurlijk niet helemaal aan die appelciderazijn, want ik doe daarnaast ook nog dat raw food dieet.  Maar ik heb wel gemerkt dat het afvallen sneller gaat sinds ik ’s ochtends die appelciderazijn drink.

En trouwens, van dat raw food dieet kún je ook aankomen, hoor! 

Veel recepten bevatten nogal veel noten, avocado’s en gedroogd fruit.  Als je daar niet een beetje mee oppast, dan word je juist dik in plaats van dat je afvalt.

Waar het aan ligt dat je afvalt van appelciderazijn?

Zelf dacht ik dat het kwam doordat dit drankje zo ontzettend vies smaakt.  Ik dacht: Dat ontneemt je meteen je eetlust voor de rest van de dag! ;-)

Ik maak natuurlijk een beetje een grapje, maar dat dit drankje zo vies smaakt, heeft er daadwerkelijk iets mee te maken.  Sommige mensen zouden er zelfs misselijk van worden.  Dan is het natuurlijk niet zo heel gek dat je minder eetlust hebt.

De werkelijke oorzaak van het gewichtsverlies door middel van appelciderazijn is de volgende.

Tijdens het metaboliseren van de azijn wordt er een enzym geactiveerd (het AMPK enzym) dat dienst doet als ‘brandstofmeter’ van ons lichaam.  Als het aanvoelt dat we laag zitten aan brandstof, dan voert het de energieproductie op door het lichaam te vertellen dat we geen vet meer moeten opslaan, maar juist moeten gaan verbranden.

Uit onderzoek is gebleken dat de inname van appelciderazijn de verbranding van buikvet bevordert.  En dat is precies het vet waar je graag vanaf wilt, niet alleen omdat het je figuur niet ten goede komt, maar vooral ook omdat het zo schadelijk is voor je gezondheid.

Goed nieuws toch?

Het slechte nieuws is dat je als vanzelf weer aankomt wanneer je stopt met het drinken van appelciderazijn.   En dat geeft aan dit makkelijke afvaltrucje toch een klein beetje een zure bijsmaak, vind je niet?

Had jij hier al van gehoord?  En heb jij het misschien ook geprobeerd?

Xo, Sunny


PS Misschien vind je dit ook interessant:

24 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het anders bij jou is te zien dat je afgevallen ben. Ik heb nog nooit op deze manier met appelazijn geprobeerd. Wel met glas citroen of lemon in warm water. Eerst had ik ook honing nodig nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook al vaker gehoord: 's ochtends een groot glas water drinken met het sap van een citroen of limoen. Ik heb gehoord dat dit ook goed werkt.

      Verwijderen
  2. Ik heb dit vroeger weleens geprobeerd maar vond het zo vies. Maar ik moet ook afvallen dus ik wil het nogmaals gaan proberen met de siroop en kaneelpoeder, misschien dat ik het dan beter verdraag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt lekker om te drinken, is het inderdaad niet.

      Verwijderen
  3. citroen sap dieet, appelsap dieet, appel yoghurt dieet, ergens word ik er zo moe van, hahahaha Nou ja, mijn laatste nieuws? Ik weeg mijzelf alleen bij mijn ouders thuis, hier kom ik niet zo vaak normaal gezien, daarom dus, nu blijkt dat ik sinds ik de B12 injecties krijg en mijn eetlust dus weer juist terug heb, dat ik maar leifst 7 kilo in 2 weken ben afgevallen... right? ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel opmerkelijk dat je juist nu, nu je weer wat eetlust hebt, zo veel bent afgevallen...

      Verwijderen
  4. Ik gebruik "eet de helft" dieet, alles wat je vroeger at maar een stuk minder ...maar het lukt mij ook niet altijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt mij geen slecht dieet. Want welk dieet je ook volgt, ieder pondje gaat door het mondje!

      Verwijderen
  5. Hi Sunny,

    Ik kende hem inderdaad al de appelcider.
    En het werkt absoluut, trouwens het is niet alleen een hulpmiddel bij het afvallen maar het ondersteunt ook bij klachten van reuma en jicht.
    Maar let op want het is niet zo heel erg goed voor je tanden.
    Deze zuren tasten namelijk je gebit aan.
    Dus drink het met een rietje zodat je het contact met je gebit minimaliseer of neem het in tabletvorm.

    LG, Karina

    PS geen flauw idee of de brievenbus nog gebruikt wordt :-)))
    Fijne nieuwe week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf drink ik dit ook met een rietje. Dat helpt ook om de smaak een beetje te negeren.

      Verwijderen
  6. Ik kende deze appelcider nog niet. Leuke tip ga ik zeker onthouden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ehm. Als je in de ochtend gewoon al twee glazen water drinkt, dan helpt dat al met afvallen. Citroen, azijn, thee, allemaal leuke toevoegingen. Maar alleen simpel water drinken helpt al. Zo koud mogelijk is voor mij het beste.
    Maar als je er per se een smaakje aan wil geven, is een paar lepeltjes van het een of ander natuurlijk ook geen probleem. Als je er dan maar niet nog 3 scheppen suiker aan toevoegt om het 'drinkbaar' te maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel water drinken helpt inderdaad ook al heel goed als je een beetje wilt afslanken.

      Verwijderen
  8. Ja ik ken het! Engelsen doen dit ook over de frietjes (IEHHH) zodat de vetten afbreken. Volgens mij staat er standaard bij de bekende Vlaamse friet verkoper in Amsterdam (vlakbij het station) een flesje appelazijn op de toonbank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bah, over de de frietjes? Dat lijkt mij ook niet bepaald lekker!

      Verwijderen
  9. Leuk om te weten! Van Kaneel/honingdrank wist ik het, maar niet kaneel in combinatie met appelciderazijn! Thx voor de tip, ik ga het proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. k heb het zelfs ooit wel eens gedronken en echt lekker is het zeker niet. maar ik heb het te kort geprobeerd om te kunnen vertellen dat ik echt resultaat heb gehad. Ik ken wel een aantal mensen die het wel elke dag in namen en eigenlijk net als jij positieve resultaten hebben geboekt.Wat super Sunny dat het zo goed werk bij jou. En hoe mooi is het dat andere het al zien. Dat is op en top bewijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ga het proberen , had het al een tijd in huis , maar weet niet waarom ,maar ben happy , om het uitte proberen , !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Interesting post! Thanks for your comment in my blog, would you like to follow each other?:)

    http://julesonthemoon.blogspot.it/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb het in huis** ga het proberen , jullie horen nog van me , dankjewel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ervan gekomen om het een poosje te proberen en heb je al resultaat geboekt?

      Verwijderen
  15. Ja, ik ken het - maar ik heb het nooit echt serieus geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet het maar eens een poosje proberen...

      Verwijderen