15 juni 2015

EEN SIMPEL TRUCJE OM SNELLER, MOOIER EN DUURZAMER BRUIN TE WORDEN

EEN SIMPEL TRUCJE OM SNELLER, MOOIER EN DUURZAMER BRUIN TE WORDEN
Je weet, ik ga graag kamperen en ook het liefst zo eenvoudig mogelijk.  Het enige wat ik meeneem, is een rugzak en daar moet ALLES in passen: tent, slaapmatje, gasbrandertje, kookgerei, zelfs een krukje.  Dan blijft er weinig ruimte over voor kleren, laat staan voor verzorgingsproducten.  Wat dat laatste betreft, houdt het op bij een tube tandpasta en een flesje shampoo.

Lees ook: Welke kleren neem je mee op vakantie (en welke zéker niet).

Als je op die manier gaat kamperen, dan moet je regelmatig inventief zijn.  Zo gebruik ik die shampoo ook om mee af te wassen en om de weinige kleren, die ik bij me heb, mee te wassen.

Op een keer werd mijn huid heel droog.  Natuurlijk had ik geen bodylotion of after sun bij me.  Kopen was geen optie, want ik trok met mijn rugzak van camping naar camping en dan wil je ieder grammetje gewicht uitsparen.  Voortdurend met een loodzware rugzak slepen, is gewoon niet leuk.

Wat heb ik toen gebruikt om mijn huid mee te hydrateren…

Olijfolie!

Voor vertrek vul ik altijd een kunststofflesje met olijfolie, zodat ik daarmee kan koken.  Dat had ik dus wel bij me!

Vanaf toen smeerde ik me daar iedere avond mee in.  Mind you, olijfolie trekt niet goed in, dus dat deed ik een uurtje of twee voor het slapengaan.  Ik wilde niet dat mijn hele slaapzak onder de olie zou komen te zitten.

Al snel merkte ik dat ik vlotter bruin werd dan normaal en het werd ook een veel mooiere kleur bruin.  Van mezelf word ik altijd een beetje roodbruin, maar nu kreeg ik een goudbruine tint.  En mijn bruin bleef ook veel langer zitten nadat ik was teruggekomen van vakantie.

Voor mij kan er dus niks meer op tegen olijfolie.

Ik moet hier eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik rond de middag, wanneer de zon op zijn hoogtepunt is, vaak binnenactiviteiten doe zoals een museum bezoeken.  Hele dagen aan het strand gaan liggen, is niks voor mij.  Als je dat wel graag doet, dan heb je misschien toch wel een goeie zonnebrandcrème nodig, bijvoorbeeld deze (die is niet geparfumeerd en zeer waterbestendig).


 beautytips

Wat doe jij om sneller en mooier bruin te worden?


24 opmerkingen:

  1. Ik heb wel eens kokosboter gebruikt, en toen ging het ook ineens veel sneller. Al vind ik het prachtig om een mooi bruin kleurtje te hebben en zit ik heel graag in het zonnetje, ben ik toch heel voorzichtig. Meestal alleen ' sochtends en na 3 uur smiddags ga ik erin, daartussen probeer ik de zon te mijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kokosboter is ook nog een idee! (En dat ruikt ook zo lekker.) Volgens mij is kokosboter sowieso goed voor je huid.

      Verwijderen
  2. Ik heb ook wel eens olijfolie gebruikt :) Je wordt er inderdaad mega bruin door. Nadeel is wel dat het niet zo lekker ruikt vind ik. Ik gebruik zelf altijd een zonnebrandcrème van Nivea met caroteen. Je wordt er sneller en mooier bruin door en het ruikt ook heel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Caroteen helpt idd ook altijd goed om mooi en snel bruin te worden.

      Verwijderen
  3. Knap dat je het voor elkaar krijgt om zo weinig mogelijk mee te nemen. Ik heb nog altijd moeite met inpakken maar het gaat steeds beter.

    Jaren geleden smeerde ik mij voor een dagje strand altijd in met olijfolie wat geen bescherming biedt en eigenlijk super slecht is als je overdag echt de zon gaat opzoeken. Maar mijn huid was zacht en super gehydrateerd.

    Kokosolie blijkt een topper te zijn, heb dit zelf nooit gebruikt voor mijn huid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even om mogelijke misverstanden te voorkomen...

      Ik gebruik olijfolie niet als bescherming tegen de zon (daarvoor is het idd niet geschikt) en ik smeer me er ook niet mee in voordat ik naar het strand ga. Ook op vakantie ga ik nauwelijks naar het strand omdat ik me daar meestal al snel ga vervelen.

      Ik gebruik olijfolie om mijn huid mee te hydrateren en dat doe ik 's avonds, dus wanneer de zon allang onder is.

      Ik heb wel gemerkt dat je er mooier en sneller bruin van wordt.

      Verwijderen
  4. Hi Sunny,

    Zelf smeer ik (te) weinig want ik word heel gemakkelijk bruin en verbrand eigenlijk nooit.
    Maar als ik echt goed bruin wil worden gebruik ik een mengseltje van baby olie met een paar druppeltjes jodium erin.
    Dat is een truckje dat ik leerde van een Griekse vriendin in de tijd dat ik op Kreta woonde en het werkt perfect.
    Trekt snel in en het resultaat blijft veel langer dan de gemiddelde gekochte zonproducten.
    Let wel er zit geen beschermende factor in dus het is niet geschikt voor de gevoelige huid.

    Fijne dag en groetjes,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedenavond Karina!

      Over jodium had Faith het hier ook al. En zij is make-up artiest, dus ik neem aan dat ze er wel wat verstand van heeft.
      Maar nu jij het er ook al over hebt en zegt dat dit zo'n goed resultaat geeft, ga ik het ook eens proberen. Ook ik heb een makkelijke huid en verbrand niet snel.

      Wens jou ook nog een fijn avondje en dank voor de tip!
      Groetjes.

      Verwijderen
  5. als tiener smeerde ik vroeger ook wel eens olie op mijn huid.
    Zo van die olie om te zonnen natuurlijk. Dan even buiten liggen en dan lekker bruin worden. Nu als volwassen vrouw, smeer ik mij gewoon in met een goede zonnecrème en vermijd ik zoveel mogelijk de zon. Eens een zonneslag gehad en dit wil ik nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik als kind ook een keertje gehad. Daar was ik goed beroerd van! :-(

      Verwijderen
  6. Dank je hier heb ik veel aan ;-) ik ben van nature al bruin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi meegenomen, vooral in de winter ;-)

      Verwijderen
  7. Zonnebaden is niet meer aan mij besteed , maar als ik dan toch in de zon loop dan bescherm ik mij zoveel mogelijk met een hoge factor , dat hydrateren met olijfolie s'avonds daar geloof ik wel in !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonnen vind ik ook alleen nog leuk voor af en toe een half dagje en dan ook alleen aan het strand, waar ik af en toe een frisse duik kan nemen in de zee.

      Verwijderen
  8. Het schijnt juist te zijn ...maar is het geen plakkerig gedoe? Heb het groeger eens gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het trekt inderdaad niet zo snel in. Daar moet je wel wat geduld voor hebben.

      Verwijderen
  9. Kort maar krachtig artikel! Olijfolie hydrateert inderdaad super goed, het is alleen geen goede zonbeschermer (dit noemde je zelf ook al in de reacties). Je zou ook eens kokosolie kunnen proberen. Met kokosolie kun je ook koken dus dat is geen extra gewicht ;-). Het ruikt stukken beter dan olijfolie.

    Zelf vind ik de aftersun van Yves Rocher erg fijn, ruikt lekker, trekt goed in en geeft een mooie glans aan de huid.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kokosolie heb ik inmiddels ook geprobeerd. Wat jij zegt, een voordeel van kokosolie is dat het geurloos is. En wat daar nog bijkomt, kokosolie bevat een natuurlijke spf die redelijk goed tegen de zon beschermt. Maar wat ik wel ondervonden heb, is dat je er minder snel en minder mooi bruin van wordt dan van olijfolie.

      Verwijderen
  10. Je kan ook noten olie gebruiken ruikt lekker en je word snel bruin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het eens proberen. Ik heb nog een flesje walnotenolie en een flesje amandelolie. Eens kijken wat het effect daarvan is...

      Verwijderen