8 april 2015

BELACHELIJK GEMAKKELIJK VERSE GROENTESOEP… MÉT BALLEN

Zelf makkelijk verse groentesoep maken.

Met een zak voorgesneden soepgroente van € 1,- maak je in een handomdraai een lekker vers groentesoepje.  Meer dan dit heb je niet nodig…
Veel meer dan een zak voorgesneden soepgroente heb je niet nodig...

ingrediënten

makkelijke soepjes
* een zak voorgesneden soepgroente
1 á 2 bouillonblokjes (rundvlees of groente)
water
gehakt (per liter soep 150g – 200g)
1 ei
paneermeel (1 el per 100g gehakt)
nootmuskaat
peper & zout

Begin met de gehaktballetjes.

bereiden

Het draaien van de gehaktballetjes neemt meer tijd in beslag dan het koken van dit groentesoepje.  Begin daarom met de gehaktballetjes. 


Voor de soep zelf hoef je alleen de voorgesneden groenten in de pan te doen en er water en een bouillonblokje bij te voegen. 

Je beslist helemaal zelf hoe waterig jij je soep wilt hebben.  Ik heb mijn soep liever niet te waterig en daarom voeg ik er niet meer water bij dan dat de groenten net onder staan.


TIP!  Voeg niet meteen te veel water bij je soepgroenten.  Je kunt er altijd nog extra water aan toe voegen, maar het wordt een stuk moeilijker om het teveel aan water eruit te halen. 

Zet de kookpan op een hoog vuur en gooi er één voor één de soepballetjes in.  Wanneer het water kookt, zet je het vuur laag en laat je de soep nog 5 tot 10 minuutjes pruttelen.

Proef even van de soep en voeg naar smaak peper en zout toe.

TIP!  Als je voor gasten kookt, zet de peper en het zout dan op tafel en voeg het niet van te voren toe aan de soep.

Meer tips voor vers en eenvoudig koken zonder pakjes en zakjes vind je hier!

groentesoep met balletjes

Soep op het vuur
is
als
een goede vriend in huis
extra lekkere soep
is
als nieuwe familie.

- Ischa Meijer (1943 – 1995)

Xo,


Fotos: © sunny mama

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo maken wij hem ook altijd.
    Heerlijke goed gevulde maaltijd soep.

    Fijne dag en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker! Gebruik zelf ook altijd bouillonblokjes of die potjes kippenbouillonpoeder. Gebruik het zelfs om gehakt mee te kruiden :) Geef mij maar vers!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik voor 8 personen groentesoep wil hoeveel liter water en hoeveel boulionblokjes kan ik dan het beste gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor 8 personen zou ik zo'n grote voordeelzak aan voorgesneden groenten gebruiken. Gebruik een maatbeker om af te meten hoeveel water je precies bij de groenten voegt. Zelf gebruik ik slechts één bouillonblokje per liter water. Je kunt er later altijd nog zout aan toevoegen als je de soep te flauw vindt.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ja, zo'n doodeenvoudig soepje is vaak nog het lekkerst.

      Verwijderen
  5. Oww heerlijk groentesoep is altijd zooo lekker. Vooral zelf gemaakt met veel verse groenten erin.
    Omdat we je graag lezen hebben we je genomineerd Sunny. Liefs van Ellis en Diana X
    http://www.blogtrommel.com/startpagina-met-blogs-update-2016/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps... Sorry voor mijn verschrikkelijk late reactie! Jullie reactie is mij destijds ontgaan, vrees ik.

      Verwijderen
  6. Nog geen opmerking, ik moet nog maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een groentesoep vers gemaakt, en de groenten niet te fijn gesneden, is een medicijn bij verkoudheid,en griep een weldoener voor je hele lichaam, en voor het geld hoef je het niet te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms uit een zakje in poedervorm, meestal als hongerremmer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger dronk ik ook weleens instantsoep, maar later ben ik gaan denken: Waarom zou ik mijn honger niet stillen met echt soep, waar verse groenten en vitaminen in zitten? Dat is wel zo gezond!

      Verwijderen
    2. Daar heb je wel gelijk in ..en ook het hoge zoutgehalte vind ik jammer

      Verwijderen