24 april 2015

WEEKENDTIPS – DE PERFECTE ZONDAG

De perfecte zondag...
Hoe ziet jouw perfecte zondag eruit?

Ik moet je weer eens wat bekennen.  Ik geloof dat ik geen enkele luie zondagochtend meer heb meegemaakt sinds…

de geboorte van Sammy-Jo.  En dat is inmiddels bijna twintig jaar geleden!

Niet dat ik echt nóóit meer een zondag voor mezelf heb gehad sinds mijn dochters bestaan, maar ik ben de tijd anders gaan ervaren sindsdien.  Mijn tijd is steeds schaarser geworden, lijkt het wel. 

Dat lijkt niet alleen maar zo.  Mijn tijd wordt ook daadwerkelijk schaarser gewoon doordat ik ouder word.  Ergens besef ik toch wel dat de dagen die mij nog resten op deze aardbol inmiddels minstens gehalveerd moeten zijn in aantal. 

Dat besef + het zo ontzettend veel snellere levensritme waarin je terecht komt als je eenmaal een kind (of kinderen) hebt en werkt, hebben ertoe geleid dat ik helemaal vergeten ben hoe het ook alweer was om niks te moeten en zo lang in mijn bedje te blijven liggen als mij dat goeddunkt. 

Sterker nog, ik ben in de voorbije 20 jaar nooit meer op het idee gekomen om dat eens te doen; om ’s de boel de boel te laten, er pas uit te komen wanneer ik echt trek heb en dan eens rustig een kopje koffie te gaan zetten, een eitje te koken en (oeh, stout!) gewoon de afwas te laten staan en - mocht mij dat blieven - na mijn ontbijtje lekker terug mijn bedje in te kruipen… of niet.

Al die tijd heb ik een zwaar gevecht geleverd tegen de klok.  Bij nader inzien moet ik daar wel een beetje om lachen, want vechten tegen de klok is al net zo dwaas als vechten tegen windmolens.  Die strijd heb ik dan ook altijd verloren.

Pas toen ik onlangs op deze blog post stuitte, viel bij mij het kwartje… Ik zou GVD zo langzamerhand eens kunnen blijven liggen op zondag! 

Ik zou kunnen besluiten om tot diep in de middag eens héél weinig te doen. En als ik geen zin heb om de deur uit te gaan, dan mág ik gewoon binnenblijven!  En als het donker wordt en ik heb nog steeds niks gedaan, zelfs al staat de vaat van s ochtends er nog, dan mag ik óók nog lekker op de bank gaan liggen en een aflevering van Seinfeld bekijken.  En voor mijn part zelfs 2, of 3 of… ik laat de DVD gewoon draaien tot ik erbij in slaap val.

Tsjonge… dát ga ik nou ’s doen dit weekend!  Lekker niks.

En mocht het nou fantástisch mooi weer worden, dan nóg ga ik mezelf niet vertellen dat ik daarvan moét gaan genieten.  Ik blijf in bed liggen zolang ik dat wil, come rain or come shine.  Ha!

En wat ga jij doen dit weekend?

Ik wens je een heerlijk lang weekend.  Tot dinsdag!

Xo, Sunny



PPS Dit vind je misschien ook leuk om te lezen:

ZO KRIJG JE VEEL MEER TIJD VOOR JEZELF - EEN PERSOONLIJKE VIDEOBOODSCHAP!

DÉ TRUC OM ALLE DAGEN UITGESLAPEN WAKKER TE WORDEN

6 TIPS OM VAN JE LEVEN ÉÉN GROTE VAKANTIE TE MAKEN


Foto uit A Simple Feast door Diana Yen, via Tmagazine



Daily Dream Deal

17 opmerkingen:

  1. hahahah...ik herken het. En heb geen eens kinderen. Maar ik ben ook een ochtend mens, dus kan ook niet goed uitslapen. Wel ga ik soms (lees regelmatig) smiddags na de lunch heerlijk terug naar bed, slapen, boekje lezen,...Vroeger vond ik dit lastiger, nu voel ik mij er prima bij! Ik zeg lekker doen dit weekend! NIKS!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morning Kelly!
      Ik geloof dat ik ook eerder een ochtendmens ben. Groot gelijk heb je om even een siesta in te lassen. Ik heb eens ergens gelezen dat dat heel gezond is.

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar ook voor mij , vorige zaterdag heb ik ook zo'n pyjamadag gehouden wat heel uitzonderlijk is voor mij op een zaterdag nog wel ..maar ik was er waarschijnlijk aan toe .iedereen was de deur uit (zonen en manlief) de hele namiddag televisie gekeken naar één of ander programma wat mij interesseerde, ..alles mag en niks moet .. gewoon doen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En weet je wat zo leuk is... Het wordt waarschijnlijk geen mooi weer dit weekend. Normaal vind ik dat niet zo leuk, maar nu wel, anders voel ik me weer schuldig dat ik daar niet van ga genieten.

      Verwijderen
  3. Ja , dat klopt , met mooi weer vindt men het altijd zonde van de tijd ..geniet er dus maar dubbel van , ik zal wel gaan wandelen in de regen ! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, ik laat zo graag en misschien te gemakkelijk de boel de boel. Om te schrijven, om te lezen. Om een lekkere wandeling te maken en op een bankje aan het water te gaan zitten. Een lui "wijf"?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél mooi geschreven. In bed blijven liggen is zo niet meteen iets voor mij, te veel te doen, ook op zondag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles is tijdelijk, moet je maar denken... Ook al duurt 't misschien een jaartje of 20 ;-).

      Verwijderen
  6. Oh heerlijk vooral DOEN! Heerlijk om nog een keer on te draaien, dvd's te kijken en verder lekker te luieren. Geniet ook een beetje voor mij.
    Hier zijn de kids 7 en 2 heb nog even ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kids van 7 en 2... dat is 24/7 paraat staan, idd. Ik zal aan je denken, a.s. zondag ;-).

      Verwijderen
  7. Het is goed om zo nu en dan eens jezelf te verwennen. Gewoon doen en ervan genieten. Bovendien wordt het echt snertweer. Dus wat let je...
    Geniet ervan en fijn weekend
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het weer heb je geen gelijk gekregen. Tegen alle voorspellingen in was het heerlijk lenteachtig! Maar verder heb je wel gelijk. Ik moet mezelf dit echt helemaal opnieuw gaan aanleren.

      Verwijderen
  8. Hihihihi ook ik herken dat wel.
    We werken, doen het huishouden, proberen tijd te hebben voor familie en vrienden, hobby's etc.
    Vaak vraag ik me of waarom er maar 24 uur in een dag zit.
    En ondanks dat mijn oma al 95 jaar is weet ook ik dat ik inmiddels toch zeker wel over de helft van mijn leefbare jaren zit.

    De tijd lijkt ook veel sneller te gaan dan vroeger.
    Toen mijn moeder 30 jaar geleden tegen me zei: wacht maar Karina later gaat de tijd veel sneller.
    Dacht ik aan me hoela, 24 uur is 24 uur niet meer of minder.
    Maar de schat had gelijk, de tijd gaat veel sneller.

    Mijn lichaam wil niet meer in bed blijven liggen door slijtage pijnen, mijn geest zou nog graag eens uitslapen.
    Daar door sta ik vroeg op en kan ik lekker op het gemak gaan fotograferen.
    Op Zondag fotografeer ik graag met mijn moeder samen (ons moeder/dochter moment)
    Dus mocht het een beetje weer zijn dan trek ik er lekker op uit dit weekend.
    En zo niet dan weet ik nog wel een klusje dat moet gebeuren (de was of zo) :-)

    Hoe dan ook ik hoop dat dit jouw uitslaap/relax weekend gaat worden.

    Fijn weekend en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemiddag Karina!
      Ik zie aan je G+ pagina dat jij er inderdaad lekker op uit getrokken bent dit weekend!

      Het is idd niet bij te houden hoe snel de tijd gaat. Het leven lijkt soms wel een rollercoaster! Dat is ook de reden waarom ik me vaak zo gejaagd voel. Laat ik dit/dat nu maar doen, dan is het vast gedaan. Maar zo kom je nooit aan rust toe.

      Ook ik vraag het me voortdurend af: waarom zitten er niet meer uren in een dag dan 24?

      Verwijderen