10 november 2014

DIY: 10 X EEN NIEUWE JAS VOOR JE OUWE PHONE

zelf iPhonehoesje of smartphonehoesje breien
Heb je nog wat breigaren over en een knoop?  Dan maak je in een uurtje een uniek hoesje voor je iPhone of smartphone.  Je maakt je iPhonehoesje helemaal zoals jij het hebben wilt + niemand die hetzelfde hoesje heeft als jij!

Kun je niet breien?  Je leert het zo

benodigdheden

* een paar breinaalden
* een restje breigaren (met ¼ bolletje kom je er ruimschoots)
* een naald met een groot oog
* een of enkele (druk)knopen
breigaren - wol

handleiding

Zet net voldoende steken op, zodat ze – als je de steken zo ver mogelijk over je breinaald verspreidt – precies dezelfde breedte hebben als je phone.  Met breinaalddikte 5 komt dat neer op ongeveer 14 steken, met breinaalddikte 4 zijn het er ongeveer 16.
Boordje voor iPhonehoesje breien
Brei een boordje van 1 tot 1,5 cm (= een naald of 5 à 6, afhankelijk van de dikte van je breigaren en van je breinaalden).
Iphone hoesje breien
Stap dan over op bijvoorbeeld de tricotsteek en brei het ene naaldje na het andere tot je het breiwerkje volledig dubbel kunt vouwen om je Phone.  Stap dan opnieuw over op de boordsteek en brei een boordje van ongeveer 3 à 4 cm.  (Meer of minder kan ook, het is maar net wat jij wilt.)  Maak in het midden van dit boordje een knoopsgat door een aantal steken af te kanten en datzelfde aantal steken weer op te zetten tijdens het volgende naaldje.  (Kant niet meer steken af dan je de knoop er nog net doorheen kunt halen, anders wordt je knoopsgat te ruim.)

Wanneer je klaar bent met het boordje, kant je alle steken af.  Naai voor- en achterkant van je iPhonehoesje binnenstebuiten aan elkaar en bevestig de knoop.

*Ter inspiratie*: hieronder nog 9 modelletjes.
iPhone- smartphonehoesje breien
iPhone- smartphonehoesje breien
gebreid iPhone- smartphonehoesje
gebreid iPhone- smartphonehoesje
gebreid iPhone- smartphonehoesje
gebreid iPhone- smartphonehoesje
gebreid iPhone- of smartphonehoesje
gebreid iPhone- smartphonehoesje
gebreid iPhone- smartphonehoesje
Ik vind breien een rustgevende bezigheid, vooral fijn op herfst- of winteravonden, met een ontspannend muziekje, een luisterboek of een gezellig radioprogramma op de achtergrond.  Moet je maar eens proberen, je komt helemaal tot rust.

Veel breiplezier en wie weet heeft jouw phone binnenkort ook wel 10 jasjes ;-)!
Xo, Sunny

6 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Dit is echt leuk! Ik vind ze eigenlijk allemaal even mooi. Ik zeg webshop?! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Webshop? Dat zou wel lollig zijn... En maar breien, de hele dag ;-)!

      Verwijderen
  2. wat leuk gedaan! ik heb nooit geduld voor breien haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk! Ook doorgezet naar twee zussen van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn wel alle tien heel erg leuk!
    Wordt het 's morgens ook nog eens kiezen welk hoesje om je telefoon moet, naast al die keuzes voor je eigen kleding :)