15 oktober 2014

SNEL KLAAR TOFU TOETJE ZONDER MELK EN SUIKER

SNEL KLAAR TOFU TOETJE ZONDER MELK EN SUIKER
Dit is één van mijn favoriete toetjes omdat het super makkelijk te maken is en zonder melk en suiker kan. Telkens wanneer ik na het eten nog zin heb in iets zoets, heb ik het in een handomdraai klaar.  De ingrediënten heb ik meestal gewoon op voorraad.

Wat heb je nodig?

Een hakmolentje en per persoon:
100 g tofu
50 g blanke hazelnoten
sojamelk of kokosmelk
honing
Ingrediënten tofu toetje: tofu, hazelnoot, honing, kokosmelk

Optioneel:
¼ banaan
2 gedroogde dadels
dadels en banaan

Doe de tofu en de hazelnoten in de hakmolen.  Voeg maar een klein beetje soja- of kokosmelk toe, net genoeg om een gladde pasta te verkrijgen.  Voeg honing toe naar smaak.  Wanneer ik er dadels en banaan bij doe (die het extra zoet maken), vind ik een theelepeltje honing meer dan genoeg.
Ingrediënten tofu toetje in de hakmolen
(Vergeet niet om de pitten uit de dadels te halen!)  Hak de ingrediënten tot een gladde pasta.

Ét voilà...
 SNEL KLAAR TOFU TOETJE ZONDER MELK EN SUIKER
een smakelijk toetje zonder melk en suiker, klaar in minder dan vijf minuten!

xo, Sunny


PS Misschien vind je dit ook interessant:

ONTZETTEND LEKKER SUIKERVRIJ IJSJE VAN FRUIT EN NOTEN


Foto’s: © sunny mama

1 opmerking: