29 oktober 2014

BANAAN-EI-PANNENKOEKJES

Banaan-ei-pannenkoekjes

Pannenkoeken zonder meel, zonder melk en zonder suiker – je maakt ze van ei + banaan.

Wie had gedacht dat het mogelijk was: pannenkoeken zonder meel én zonder melk!  Je maakt ze van slechts 2 ingrediënten: banaan + ei.  Ik vond dit recept op healthyjeltje.com en ik vond het zo’n goed idee dat ik het moest proberen.

Ingrediënten (voor 2 personen)

* 2 bananen
* 4 eieren
2 bananen + 4 eieren

Bereiding

Banaan + eieren in de hakmolen (of blender) en mixen tot 'beslag'.
Mix in de hakmolen tot beslag.
Pannenkoekenbeslag van banaan + ei.
Het lukte mij niet om de pannenkoeken te bakken op normaal formaat.  Ze braken bij het keren.  Ik heb er daarom minipannenkoekjes van gemaakt.  Net zo lekker, natuurlijk.
Banaan-ei-pannenkoekjes met kokosroom en bessen.
Danielle Vitale, die het recept op haar blog plaatste, heeft gelijk: suiker hoeft er ook al niet op, want de banaan maakt de pannenkoekjes zoet genoeg van zichzelf.  Ik belegde mijn banaan-ei-pannenkoekjes met kokosroom en bessen (een aan te raden combi!), maar jij kunt er natuurlijk je eigen variaties op bedenken.

Eet smakelijk!
xo, Sunny

PS Hier nog meer toetjes, o.a. een toetje van tofu, hazelnoot en honing.

1 opmerking:

  1. Leuk Sunny! En lekker he! Groetjes Danielle van www.healthyjeltje.com

    BeantwoordenVerwijderen